A kiterjesztett valóság gyakorlati haszna


Kiterjesztett valóság 2019

A népszerűség, és a szórakoztatás gyakran kétélű fegyverek. Egy olyan hasznos, és innovatív technológiának mint a kiterjesztett valóság egyrészt áldás, másrészt viszont átok is lehet.
Áldás, hiszen minél nagyobb tömegek ismerik meg, és használják mindennapjaikban a kiterjesztett valóság alapú technológiákat, annál mélyebb lehet a bevésődés akár társadalmi szinten is.
Átok, hiszen minél nagyobb tömegek ismerik meg, és használják mindennapjaikban a kiterjesztett valóság alapú technológiának egyfajta felhasználási területre szánt „sikertermékét”, annál nagyobb az esély arra, hogy a „sikertermékkel” azonosítják a technológiát.

Hasznos is lehet a kiterjesztett valóság, vagy „csak” szórakoztató?

A kérdés nem annyira összetett, mint amilyennek elsőre tűnik. A válasz egyszerű, a kiterjesztett valóság felhasználásával készített alkalmazások bizony hasznosak is lehetnek. Erre az állításunkra pedig lássunk két gyakorlati példát is.

  • Modiface:
  • A torontói bázisú techvállalat, a szépségipar szereplőinek kiszolgálására szakosodott. A Modiface újítása a valós idejű 3D arcfelismerés, és mozgásérzékelés, amely technológiát integrálják az üzletekben elhelyezett tükrökbe.
    Természetesen a Modiface megoldása nem kizárólag az üzletekben működik, hanem a megrendelő számára applikációkat is készítenek. Ezeket, természetesen akár az otthonunk kényelmében is használhatjuk.


    A Sephora alkalmazása (powered by Modiface), újszerű megoldásaival forradalmasítja a kozmetikumok értékesítését.

    A több mint harminc ipari szabadalommal rendelkező cég, technológiája kifejlesztéséhez a Stanford Egyetem kutatásaira támaszkodott. Jó példa a sikerre, hogy olyan megrendelői vannak a cégnek, mint az LVMH vállalatcsoporthoz tartozó, Sephora üzletlánc, a L’Oreal, vagy az Estée Lauder.

  • ScopeAR
  • A 2011 óta működő, ScopeAR-nak is konkrét elképzelései vannak a kiterjesztett valóság technológia hasznosítására.
    Ők azonban, nem a szépségiparban találták meg a számításukat.
    A vállalkozás alapkoncepciója az volt, hogy egy meghatározott szakterületen egyetlen kiváló szakember elegendő ahhoz, hogy irodája kényelméből, több ügyfél problémáját offline megoldhassa.

    Bogozzuk ki egy kicsit az előbbi kusza mondatot

    Üzem-, és bolondbiztos távsegítség azonnal? A ScopeAR kiterjesztett alkalmazásával ez is lehetséges.

    Mi a ScopeAR kiterjesztett valósága?

    Szóval adott egy vállalat aki alkalmaz egy kiválóan képzett szakembert. Ennek a vállalatnak országosan (vagy világszinten) van számos telephelye. Természetesen, a vállalat központjában dolgozó szakemberünk, nem lehet ott minden telephelyen egy adott probléma megjelenésekor.
    A felmerülő problémákat pedig – a vállalati hatékonyság érdekében – érdemes azonnal orvosolni.

    A ScopeAR koncepciója szerint az általuk készített kiterjesztett valóság alkalmazás és egy, a helyszínen jelenlévő munkás segítségével a magasan képzett szakemberünk hatékonyan tud dolgozni.

    Reménykeltő kiterjesztett alkalmazások gyakran születnek, azonban minden cég elsődleges feladata, hogy termékével kereskedelmi sikert is elérhessen.

    A kiterjesztett alkalmazás technológia rendkívüli lehetőségeket tartogat még a fejlesztők, és a reménybeli felhasználók számára.

    Maradjon velünk! Iratkozzon fel…